De deur niet meer uit met een Maaltijdbox!

Heb jij al kennis gemaakt met het fenomeen “maaltijdbox”? Een maaltijdbox is een goedgevulde box vol boodschappen waarmee jij voor jezelf en je gezin een heerlijke maaltijd op tafel kunt zetten. In dit artikel nemen we kort het meest recente maaltijdbox nieuws met je door.

De sterke groei van de online bestedingen aan food/nearfood-artikelen zet zich ook in het derde kwartaal voort. Interessant is dat bijna 30 procent van de Nederlandse consumenten de aanschaf van een maaltijdbox overweegt. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen* in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org, en mogelijk gemaakt door PostNL. De sterke groei van de online bestedingen aan food/nearfood-artikelen die in de eerste twee kwartalen van 2015 was te zien, zet zich ook in het derde kwartaal voort. De online bestedingen aan food/nearfood bedragen in het derde kwartaal bijna 174 miljoen euro. Hiermee groeien deze bestedingen met 42 procent ten opzichte van het derde kwartaal vorig jaar en is online food dan ook volop in ontwikkeling. Een interessante ontwikkeling binnen online food is de uitbreiding van het aanbod aan maaltijdboxen. Naast de traditionele aanbieders van deze maaltijdboxen, zoals HelloFresh maaltijdbox, en mathijs maaltijdbox heeft nu ook Albert Heijn sinds een paar maanden de stap naar de maaltijdbox gemaakt. Dit is de allerhande box.

Nederlanders en koken
Waar houden Nederlanders zich komend jaar op het gebied van eten vooral mee bezig? TV-kok Mathijs Vrieze heeft de belangrijkste foodtrends van 2016 op een rij gezet. Voedsel neemt volgens hem een nog belangrijke plaats in binnen onze samenleving. Eten is meer dan een noodzaak, schrijft hij. “Foodtrucks, culinaire festivals en Foodhallen zijn hotter dan ooit.” De belangstelling voor eten wordt steeds groter, aldus Vrieze. “We besteden steeds meer aandacht aan eten, maar tegelijkertijd hebben we steeds minder tijd om aan eten te kunnen besteden. Toch delen we volop onze happy-food momenten op social media. Kwaliteit van eten en qualitytime worden steeds belangrijker.

Afvallen met een maaltijdbox
Afvallen? Heb jij door de bitterballen op de nieuwjaarsborrel en het gezellige 6-gangendiner (inclusief wijn) met vriendinnen de handdoek al in de ring gegooid? Dat hoeft niet! Start gewoon opnieuw. De maaltijdboxen zijn aan een opmars bezig en deze maken gezonder eten een stuk makkelijker. Je hoeft niet meer na te denken over wat je gaat eten, de boel wordt thuis afgeleverd én je komt niet in de verleiding om naast de ingrediënten voor je avondmaaltijd een zak M&M’s in te slaan. HelloFresh is de bekendste maaltijdbox en op dit moment kun je deze met flinke korting bestellen.

http://www.maaltijdbox.net