Heb jij al kennis gemaakt met het fenomeen “maaltijdbox”? Een maaltijdbox is een goedgevulde box vol boodschappen waarmee jij voor jezelf en je gezin een heerlijke maaltijd op tafel kunt zetten. In dit artikel nemen we kort het meest recente maaltijdbox nieuws met je door.
De sterke groei van de online bestedingen aan food/nearfood-artikelen zet zich ook in het derde kwartaal voort. Interessant is dat bijna 30 procent van de Nederlandse consumenten de aanschaf van een maaltijdbox overweegt. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen* in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org, en mogelijk gemaakt door PostNL. De sterke groei van de online bestedingen aan food/nearfood-artikelen die in de eerste twee kwartalen van 2015 was te zien, zet zich ook in het derde kwartaal voort. De online bestedingen aan food/nearfood bedragen in het derde kwartaal bijna 174 miljoen euro. Hiermee groeien deze bestedingen met 42 procent ten opzichte van het derde kwartaal vorig jaar en is online food dan ook volop in ontwikkeling. Een interessante ontwikkeling binnen online food is de uitbreiding van het aanbod aan maaltijdboxen. Naast de traditionele aanbieders van deze maaltijdboxen, zoals HelloFresh maaltijdbox, en mathijs maaltijdbox heeft nu ook Albert Heijn sinds een paar maanden de stap naar de maaltijdbox gemaakt. Dit is de allerhande box. Nederlanders en koken Afvallen met een maaltijdbox |
http://www.maaltijdbox.net |