Logo ontwerpen

Het hebben van een logo is noodzakelijk voor elk bedrijf en organisatie. Het is een grafisch embleem of symbool dat zorgt voor publieke identificatie en herkenning van jouw bedrijf. De naam van het bedrijf kan het logo zijn (Google), maar het kan ook puur een grafisch design zijn (Apple). Het kan ook een combinatie van de twee zijn, zoals Adidas.

Logo design

Logo design is ondertussen een belangrijk gedeelte van grafisch design, het is het centrale element van een bedrijf geworden waar het publiek het merk kan herkennen. Hierdoor is het onhandig om het logo constant te wijzigen, klanten kunnen dan moeilijk wennen aan het logo waardoor ze geneigd zijn het niet of minder te onthouden en dus te herkennen.

Kleuren van het logo

Het kiezen van de kleur is erg belangrijk in het ontwerpproces van een logo. Het kan ervoor zorgen dat jouw bedrijf onderscheid maakt van tegenstanders door middel van de kleur. Hierbij moet wel onthouden worden dat bepaalde kleuren in andere landen of regio’s andere associaties hebben. Nederlandse bedrijven die een vaderlands gevoel willen uitlokken zullen rood, wit en blauw gebruiken, terwijl dit in andere landen andere kleuren zijn. Gaat het bedrijf uitspreiden naar andere landen zoals Duitsland, dan kan er daar mogelijk gekozen worden om zwart, rood en goud in het logo te verweren in plaats van rood, wit en blauw.

Professioneel logo

Zoals je inmiddels misschien wel door hebt is het hebben van een goed, professioneel logo erg belangrijk om te zorgen voor herkenning bij jouw publiek. Je kunt ervoor kiezen om zelf een logo te maken, maar vaak is dit onverstandig doordat het vaak niet goed gemaakt is. Het is beter om een logo laten ontwerpen door een bedrijf als VrijdagOnline. Voor een prijs van €350,- creëren grafische designers drie verschillende, unieke logo’s waar jij dan 1 uit mag kiezen. Deze kan daarna in een correctieronde nog verbeterd worden aan de hand van jouw feedback.