Niet aan marketing doen, is als onderwater zwemmen: het gaat best lang goed, maar uiteindelijk zul je boven water moeten komen om adem te halen. Wat zuurstof is voor de mens, is marketing voor een onderneming. Je kunt uiteindelijk niet zonder. En zeker in het huidige online ‘geweld’ is marketing een levensader tussen de ondernemer en zijn klanten. Zoekmachine marketing is voor online ondernemers ook zo’n levensader. Wie met zijn product of dienst gevonden wil worden, weet dat hij bij de grote zoekmachines ergens in de top tien moet komen. En dan leggen we de lat beslist niet hoog, want naarmate het mobiele gebruik van internet sneller groeit dan ooit, worden de schermpjes ook steeds kleiner. Het is dus van levensbelang dat je zo hoog in de ranking komt dat jouw zoeker je in één oogopslag op zijn/haar schermpje ziet. Er zijn verschillende manieren om zoekmachines als Google, Yahoo of Bing te helpen met jou een hoge ranking te geven. Zoekmachine marketing kent bijvoorbeeld SEO, waarmee je trefwoorden op je website (en het liefst ook in je URL) zet. Als je die keywords dan ook nog eens verpakt in een goede, deskundige tekst, maak je de zoekrobotje al een stuk blijer. Waar de zoekfreakjes ook happy van worden, is een fijne omgeving van jouw website. Die creëer je door op je website en in je blogs te verwijzen naar andere websites die relevant zijn voor de zoeker op internet. Heb je een website over bloembollen, dan is een verwijzing naar een professionele en goed bezochte website van het bloemencorso een slimme zet. Dit laatste heet linkbuilding. Je merkt het al: het is misschien geen verkeerd idee om linkbuilding uitbesteden te overwegen. Dat kost geld, maar linkbuilding in handen van een professioneel bedrijf met veel internet ervaring levert al snel weer geld op. Linkbuilding en zoekmachine marketing zijn een vak apart en jij als ondernemer weet dat je tenslotte niet van alle markten thuis kunt zijn. Uitbesteden is dan een goede keuze. |
http://www.proseo.nl/ |