Online zoeken is op een all-time high. Google zal dit jaar naar verwachting 2,5 biljoen zoekopdrachten uitvoeren met 92,7% van het wereldwijde zoek marktaandeel. Dat zijn een heleboel mensen op zoek naar een heleboel informatie. Je zult een aantal echte zoekmachine optimalisatie tips en best practices nodig hebben om de content bij de juiste lezers te laten opduiken. Google is behoorlijk geëvolueerd sinds de oprichting in 1997. De zoekmachine is nu geavanceerd genoeg om onze zinnen af te maken. Tegelijkertijd is de zoekmachine optimalisatie (SEO) industrie ook volwassener geworden. Veel SEO-experts beschikken over een unieke combinatie van analytische, technische, content-strategie, en het programma management vaardigheden – het werk van het krijgen van de pagina’s om te rangschikken is zowel een kunst en een wetenschap. Zelfs voor ervaren professionals kunnen veel gemaakte SEO-fouten soms van invloed zijn op de ranking van uw content, en de regels van het optimalisatiespel veranderen vaak. Waarom is zoekmachine optimalisatie belangrijk?Stel je eens voor hoe teleurgesteld je zou zijn als je een buitengewoon feest had gepland en niemand er iets van wist. Op dezelfde manier, wat als je dagen of maanden besteed aan het bouwen van webpagina’s met content die moet resoneren met lezers, maar Google en andere zoekmachines passeren deze gewoon? Om verkeer en lezers naar de site te trekken, moeten de pagina’s geoptimaliseerd zijn zodat Google en andere zoekmachines ze kunnen “crawlen” – letterlijk elk woord en elk object op de pagina onderzoeken. Als je de web content en structuur goed, intelligent en holistisch structureert op de juiste pagina’s, zullen de pagina’s worden gecrawld/ontdekt door de zoekmachines en als waardevol worden beschouwd. Als gevolg daarvan zal de pagina hoger in de resultaten van zoekmachines komen te staan, en is het waarschijnlijker dat bezoekers je zullen vinden en doorklikken. In de wereld van concurrerende web content, is dit hoe je mensen naar het “feest” krijgt dat je hebt gebouwd. Een paar uur werk kan al echte resultaten opleveren. Hier zijn enkele van de meest gemaakte fouten door content providers en een aantal SEO tips over hoe ze te vermijden. SEO-fout #1: Tekst in afbeeldingen gebruikenAfbeeldingen zijn een ideale manier om lange content te breken of de aandacht op een merk te vestigen. Maar als het op SEO aankomt, zijn afbeeldingen zelden meer waard dan duizend woorden. Zoekmachines gebruiken alleen de tekst op elke webpagina om de inhoudswaarde van uw pagina te beoordelen. Ze kunnen geen tekst in afbeeldingen herkennen, of het nu gaat om een merknaam, afbeeldingen op een grafiek, een knop, of een afbeelding alleen voor de sier. Te veel tekst in een afbeelding leidt ook tot problemen met de toegankelijkheid, omdat schermlezers de inhoud niet goed kunnen herkennen. En als je toch tekst gebruikt, moet je een bijschrift en/of een alt-tag (minder dan 100 tekens) opnemen om de inhoud van de afbeelding uit te leggen. Tip: Sluit geen belangrijke tekst in de afbeeldingen in. Maak bijvoorbeeld een knop met tekst in plaats van een afbeelding van een Nu kopen-knop in te voegen. Gebruik HTML om tekst op de webpagina weer te geven. Vermijd kopteksten of menu-item tekst in afbeeldingen. SEO fout #2: Het proppen van trefwoorden in uw inhoudKeyword stuffing, ook wel bekend als “shoehorning”, is wanneer content makers proberen om zoveel mogelijk zoekwoorden op een pagina te plaatsen. Dit wordt gedaan in een poging om de website te over manipuleren in de Google zoekresultaten. Deze techniek leidt tot een verschrikkelijke website gebruikerservaring. Hieronder staat een voorbeeld van een met trefwoorden gevulde paragraaf van Google: “Wij verkopen op maat gemaakte sigaar humidors. Onze op maat gemaakte sigaren humidors zijn handgemaakt. Als u denkt aan het kopen van een op maat gemaakte sigaar humidor, neem dan contact op met onze op maat gemaakte sigaar humidor specialisten op custom.cigar.humidors@example.com.” Tip: Creëer content met echte menselijke lezers in gedachten, niet alleen om de zoekmachines tevreden te stellen. Gebruik natuurlijke taal om producten of diensten te beschrijven. Vermijd buitensporige herhalingen. Gebruik een thesaurus om semantisch-gerelateerde trefwoorden in de content op te nemen – gerelateerde trefwoorden zullen door de zoekmachines worden opgepikt. Lees meer over zoekmachine optimalisatie in deze SEO-begrippenlijst. |
https://ralfvanveen.com/ |