Tony Ryton, auteur van Convincing in a Minute. 10 stappen om het doel te bereiken ”, bracht verschillende effectieve recepten uit die helpen bij het opbouwen van de juiste relaties met mensen en die leren om niet toe te geven aan moeilijkheden tijdens de onderhandelingen op verschillende niveaus. Goed leren communiceren via e-mail of de basisprincipes van e-mailmarketing Om effectief gebruik te maken van overredingstechnieken in e-mailcorrespondentie, moet u eerst de taal waarin het bericht is geschreven evalueren. Onderzoek de richting van de woorden die consequent in het bericht worden gebruikt. Op welke manier neemt deze persoon de wereld om hem heen waar? Deze persoon kan auditief zijn (neemt beter waar op het gehoor), visueel (neemt visuele beelden beter waar) of kinesthetisch (tactiele waarneming prevaleert). Elk type mensen gebruikt zijn eigen kenmerkende woorden, zowel schriftelijk als in woord. Een visual kan bijvoorbeeld als volgt schrijven: “Ik heb je brief gezien …”. De audial zal schrijven: “… Ik heb je gehoord.” Kinesthetisch: “Je brief heeft me een gelukkig gevoel gegeven …”. Nu je begrijpt welke persoon je een brief heeft geschreven, verander je je taal zodat dienovereenkomstig visuele, audio- of materiële termen erin overheersen. Gebruik verzachting om uw verzoeken en bestellingen smakelijker te maken. Voorbeelden: “Ik ben geïnteresseerd”, “misschien”, “waarschijnlijk”, “misschien”. Stel een paar vragen of doe een paar uitspraken die zeker zullen leiden tot het antwoord “ja”. Doe voorzichtig. Na de derde vraag of stelling is het de moeite waard om precies de vraag te stellen waarvoor u “ja” wilt horen. Maak het onmogelijk om nee te zeggen. Stel een “of / of” -vraag of vragen die veronderstellingen bevatten die niet met “nee” kunnen worden beantwoord. “Hoe geïnteresseerd ben je in het kopen van dit product?” “Hoeveel beter voel je je vandaag?”, “Gaat u deze techniek nu of iets later gebruiken?” Dit zijn de meest elementaire overtuigingsprincipes die uitstekend werken in e-mailcommunicatie. Wij “pompen” sociale netwerken! Om jezelf beter zichtbaar te maken op sociale netwerken en zoveel mogelijk reacties op je bericht te krijgen, moet je het beëindigen met een vraag. Je kunt vrienden vragen om commentaar te geven en enkele vragen / antwoorden van je berichten te beantwoorden. Dit alles betrekt hen bij de communicatie en stimuleert de groei van reacties, waardoor uw pagina beter zichtbaar wordt. Ondersteun uw verzoek met overtuigende woorden, zodat uw vrienden en kennissen meer bereid zijn feedback te geven op uw publicaties. Maak jezelf aantrekkelijker. Maak gebruik van de techniek voor het kiezen van een kopieerpartner. Als je alleenstaand bent, probeer dan in het gezelschap te zijn van uiterlijk aantrekkelijke mensen op de foto’s die op de pagina zijn geplaatst. De resultaten van het onderzoek toonden aan dat potentiële partners u, na het bekijken van foto’s, zullen zien als een meer gewilde partner. Slaag voor een sollicitatiegesprek en ontvang een goed salaris Probeer bij sollicitatiegesprekken altijd uw waarde aan de werkgever te tonen. Vertel ons hoe u echt nuttig kunt zijn voor dit bedrijf. Zorg ervoor dat u ook praat over uw successen uit het verleden. Zo kunt u de werkgever veel gemakkelijker overtuigen dat hij, door u in dienst te nemen, de juiste keuze zal maken. Probeer tijdens het afnemen van interviews zelfverzekerd te zijn. Als je je stijf en onzeker voelt, kun je dit het beste meteen aan je toekomstige baas toegeven. Hierdoor wordt je innerlijke spanning losgelaten en kun je comfortabeler communiceren. Nadat u uw sollicitatiegesprek met succes heeft afgerond, begint u met het opbouwen van relaties met uw collega’s. Toon oprechte interesse in wat uw collega’s doen. Neem de tijd om buiten kantooruren te praten. Zo versterk je je werkplek beter, vergroot je het respect in de ogen van je superieuren en kom je in aanmerking voor een salarisverhoging in de toekomst. We maken effectieve presentaties Schrijf van tevoren korte fragmenten uit uw presentatie op. Als u een fout maakt, stop dan zonder de opname te stoppen en ga terug naar de vorige zin die is mislukt. Doe dit totdat alles goed komt. Dit zal je presentatie verdubbelen. Vul je presentatie met een echt verhaal (case), maak het speciaal en uniek. Concentreer u op het geven van meer geloofwaardigheid aan enkele sleutelzinnen in uw presentatie. Om dit te doen, moet u langzamer spreken, met een lagere intonatie in toets “commando’s”. Hoe de deal correct sluiten? Om de omzet in uw organisatie te verhogen is het niet alleen belangrijk om de juiste dialogen op te bouwen, maar ook om de deal op tijd af te kunnen ronden. Gebruik op dat moment de ‘deelauto’-techniek wanneer je een deal wilt sluiten. Verwijs naar degenen die al iets hebben gedaan en hoe blij ze zijn (“Dit telefoonmodel is erg populair vanwege zijn betrouwbaarheid en uitstekende technische kenmerken!”). Wend u tot snobisme. Probeer deze aanpak te gebruiken in plaats van waar het product opzettelijk opvalt als iets dat niet toegankelijk is voor de reguliere koper. Voor degenen die erin investeren, geeft dit een gevoel van status en exclusiviteit. Start je horloge. Doe een bod voor een beperkte tijd, stel een deadline voor voltooiing of beschikbaarheid vast om een artikel tegen een specifieke prijs te kopen. Als je zin hebt om een deal te sluiten, richt je dan op het maken van kleinere maar bindende afspraken. Dit kan verder leiden tot een groot contract. Verlang niet te veel naar iets. Waardeer uzelf en uw tijd, handel met vertrouwen en zelfrespect. Hoe overtuig je een kind? Alle ouders weten heel goed dat kinderen soms erg grillig zijn. Op zo’n moment is het simpelweg onmogelijk om ze ervan te overtuigen dat je je op dit moment gewoon moet gehoorzamen. Lees de eenvoudige regels voor overreding en communicatie met uw kind om deze situaties te vermijden. Als u het kind eisen stelt, wees dan altijd consequent, houd u aan de regels en routine. Gebruik bedreigingen selectief en alleen als laatste redmiddel. Wees enthousiast om van schoonmaken (of andere activiteiten) een spel te maken. Vraag uw kind tegelijkertijd rustig en resoluut. Gebruik overtuigende woorden zodat het kind begrijpt dat het eenvoudigweg onmogelijk is om niet aan uw verzoek te voldoen. Beloon goed gedrag en negeer altijd slecht gedrag (tot het punt waarop het nog kan worden genegeerd). Als uw kind u echt teleurstelt, laat hem dat dan begrijpen. Als hij schuldgevoelens heeft over slecht gedrag, bestaat de kans dat hij zich de volgende keer anders gedraagt. Maar ook hier moet je een duidelijke lijn begrijpen, zodat dit schuldgevoel de psyche niet sterk onderdrukt en geen minderwaardigheidscomplex kan ontwikkelen. En tot slot is de belangrijkste en gemakkelijkste manier om mensen te beïnvloeden, het vermogen om te luisteren en een compromis te sluiten. …..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!
|
https://marketingbook.shop/ |
Simpele en betaalbare methoden van overreding
