Bij het inrichten van een bedrijfspand wordt er voornamelijk gelet op het gemak voor de werknemers. Het is uiteraard belangrijk dat zij hier in alle rust hun werk kunnen uitvoeren. Dat doet immers ook wonderen voor de productiviteit. Vergeet echter niet dat een bedrijfspand ook het visitekaartje is voor jouw bedrijf. Zeker als je hier regelmatig klanten ontvangt. Wees je ervan bewust dat een eerste indruk goud waard is en dat je deze niet zomaar over kunt doen. Zorg er daarom voor dat jouw pand van alle gemakken is voorzien en de klant zich hier direct welkom voelt. Zo heb je al direct een streepje voor en is de kans groter dat je hem of haar enthousiasmeert van jullie producten en/of diensten. Maar hoe pak je dit precies aan? Hoe verbeter je jouw bedrijfspand, zodat dit een fantastisch visitekaartje voor het gehele bedrijf wordt? In dit artikel geven we je drie tips om je hierbij te helpen.
Niemand vindt het prettig om eerst tijden rond te dwalen voordat je uiteindelijk de plaats van bestemming hebt gevonden. Als jouw pand vanaf de buitenkant niet opvalt, dan kan dit je direct op een achterstand plaatsen. Klanten vinden het fijn als een pand direct zichtbaar is. Als ze duidelijk kunnen zien dat dit de plek is waar ze moeten zijn. Daarom is het goed om eens naar de producten van 3tac te kijken. Zij zijn deskundig in het ontwerpen en vervaardigen van goede gevelreclame. Onder gevelreclame verstaan we alle reclame-uitingen die op de gevel geplaatst kunnen worden. Deze worden gebruikt om de gevel op te laten vallen en daarmee de zichtbaarheid van het pand te verbeteren. Zo ben je niet alleen beter zichtbaar voor klanten met een afspraak, maar vergroot je ook de naamsbekendheid van het bedrijf en trek je de aandacht van toevallige passanten.
Houd niet alleen rekening met de buitenkant van het pand, maar ook met de binnenkant. Als je een zeer groot pand hebt, dan kan dit voor een buitenstaander al snel als een doolhof voelen. Het is lastig om je te navigeren als je geen idee hebt op welke etage je moet zijn of wat de looproutes zijn. Daarom is het bij grote panden ook van belang om bewegwijzering te gebruiken. Deze toont precies waar de klant moet zijn, zodat zij niet hoeven te dwalen door het pand en snel hun plaats van bestemming kunnen vinden.
Zorg er ook voor dat er een uitnodigende ontvangstplek is voor klanten. Een receptie met tevens een fijne wachtruimte is dan ook een absolute must. Zorg ervoor dat deze ruimte netjes is aangekleed en dat er een fijne sfeer hangt. Investeer daarnaast ook in een goede en sociale receptioniste. Iemand die iedereen op het gemak weet te stellen en direct voor een ontspannen sfeer zorgt. Op die manier is de eerste indruk direct goed.
|
3 tips om jouw bedrijfspand te verbeteren voor de klant
