Laden...

Kansen bij het integreren van marketing automation en CRM

Inhoudsopgave:

Er zijn verschillende CRM-trends, maar één trend die wel heel vaak voorkomt is de samenwerking tussen CRM en marketing automation. De integratie van deze twee systemen blijkt zeer waardevol te kunnen zijn voor bedrijven. Vooral in termen van leadgeneratie gaat deze combinatie van CRM en marketing automation belangrijk worden. Een CRM-omgeving die goed ingericht is, heeft een grote rol om marketing automation op een succesvolle manier in te zetten. 

Gepersonaliseerde communicatie

Wanneer u beide systemen naadloos laat samenwerken, kunnen ze u helpen leads te genereren. Goede geïntegreerde systemen begrijpen dit omdat het marketingautomatiseringssysteem de CRM-database gebruikt voor het verzenden van gepersonaliseerde communicatie. Deze communicatie of berichten zijn verrijkt met gegevens die zijn verzameld via het marketingautomatiseringssysteem (bezoekersregistratie, landingspagina/formulierinzending en segmentatie). In plaats van leads rechtstreeks door te geven aan de salesafdeling, mogen marketeers leads in het marketingautomatiseringssysteem koesteren en door integratie met CRM alleen verkoopgekwalificeerde leads (SQL’s) doorgeven.

Ken uw eigen doelen

Zorg er daarom voor dat u tijdens uw CRM-implementatie rekening houdt met de mogelijkheden om integraties met marketing automation te doen. In welke mate zijn de benodigde gegevens beschikbaar om onderscheid te maken in relevante doelgroepen? En op welke manier draagt dit bij aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen? Zorg er ook voor dat uw CRM-software toegang heeft tot informatie over de bron en campagnenamen, zodat de koppeling gemaakt kan worden aan verschillende leads. Het succes van de verschillende kanalen dienen daarbij ook zorgvuldig gemeten te worden. Denk daarnaast ook na over de eindresultaten die uit de beide systemen moeten rollen. Uit welke aspecten zijn deze resultaten opgebouwd en in welke eenheden moeten deze gepresenteerd worden? Het succes van een campagne kan namelijk in aantallen gemeten worden, maar ook in geld per product/marktcombinatie. 

Duurzame klantrelatie

De integratie van marketing automation binnen uw systeem kan dus voor vele voordelen zorgen. Iedere (potentiële) klant kan dus op basis van behoefte aan kennis/informatie of fase van het verkoopproces op een relevante manier opgevolgd worden. Hiermee vergroot u uw succes en zorgt u voor een nog sterkere relatie met uw klanten. Integratie tussen CRM- en marketingautomatiseringssystemen kan verkoop- en marketingorganisaties helpen beter samen te werken. De combinatie van de twee systemen maakt het mogelijk om belangrijke informatie te delen, organisatorische ondersteuning te creëren en het werk effectiever te maken.

 

https://crmexcellence.nl/crm-implementatie/

Hier zijn enkele gerelateerde berichten

In een tijdperk waarin digitalisering en efficiëntie steeds belangrijker worden in de zorg, biedt het Health Cloud Initiative (HCI) innovatieve oplossingen voor de paramedische zorg

Wiechers Wonen staat bekend om haar uitgebreide collectie aan hoogwaardige design meubels. Van eigentijds tot tijdloos, Wiechers Wonen biedt voor iedere smaak en woonstijl een

Zaalvoetbal, ook wel bekend als futsal, is een spannende snel groeiende sport die wereldwijd aan populariteit wint. In het hart van Nederland, met name in

Een goed dak beschermt uw woning of bedrijfspand tegen weer en wind. Maar zonder goed onderhoud of tijdige renovatie kan de levensduur van een dak

In een wereld waar gemak, veiligheid en hygiëne steeds belangrijker worden, zijn automatische deuren en poorten niet meer weg te denken uit moderne gebouwen. Automatische

Kunst is een essentieel onderdeel van de menselijke ervaring. Het biedt ons de mogelijkheid om emoties uit te drukken, verhalen te vertellen en culturen te

Xclusive Parking is dé parkeerservice in Schiphol waar veiligheid en gemak hand in hand gaan. Met een strategische ligging vlakbij de luchthaven biedt Xclusive Parking

Of je nu door dichte bossen trekt, een afgelegen berg beklimt of een meerdaagse trektocht door onbekend terrein maakt, één ding is essentieel: de juiste

Voor autoliefhebbers wereldwijd is Ad Palmen inmiddels een legendarische naam geworden. Deze Nederlandse zakenman en verzamelaar heeft de harten van klassiekerliefhebbers veroverd met een unieke

Ben van der Burg—zijn naam roept bij veel Nederlandse schaatsfans een gevoel van nostalgie op. Tussen 1987 en 1992 wist hij zich te profileren als

Catherine Keyl is zonder twijfel een icoon in de Nederlandse televisiegeschiedenis. Als een van de meest prominente presentatoren van haar tijd heeft ze niet alleen

Corry Konings, ook wel bekend als de Koningin van de Nederlandse ballads, heeft al decennia lang een prominente plek in de Nederlandse muziekscene. Met haar

Kathleen Aerts, geboren op 18 juni 1978 in Geel, België, is een naam die niet weg te denken is uit de Belgische entertainmentwereld. Bekend van

Jaimie Joanne Vaes is een naam die de afgelopen jaren niet meer weg te denken is uit de Nederlandse media. Als voormalig vriendin en verloofde

Jaap Reesema, geboren als Jaap Siewertsz van Reesema op 28 oktober 1984, is een naam die niet mag ontbreken in de Nederlandse muziekwereld. Ook bekend

Ilja Gort, een naam die resoneert in de wereld van wijn, literatuur en entertainment. Gort, afkomstig uit Nederland, is een veelzijdige persoonlijkheid die bekend staat

Harry de Winter (1949-2023) was een icoon in de Nederlandse televisie- en entertainmentindustrie. Als producent, ondernemer en presentator heeft hij een blijvende indruk achtergelaten op zowel

Guus Meeuwis is een naam die onlosmakelijk verbonden is met de Europese muziekscene, en dan vooral die van Nederland. Deze geliefde zanger en songwriter heeft