Marketing voor Start-ups

Hoe om marketing te starten voor startups zonder veel geld te investeren? U wilt bereiken voor potentiële klanten, maar ontbreekt het budget voor traditionele marketing? Marketing voor opstarten is mogelijk, voor elk budget!

Als uw budget klein is, kunt u mogelijk geen klassieke marketingkanalen gebruiken. Met andere woorden, marketing voor opstarten moet op andere methoden vertrouwen. Maar goede marketing voor startups hoeft niet veel geld te kosten – het moet slim zijn. Hoe om marketing te doen voor opstarten? Door deze tips te volgen.
Tip 1 voor Marketing voor opstarten: Focus op wat je al hebt

Voor veel startups is het moeilijk om het potentieel van hun directe omgeving voor marketing te herkennen. Op de eerste plaats: uw eigen klanten. Dit zijn vaak al in de eerste fase van het bedrijf. Door hen te activeren om uw opstart of product aan te bevelen, krijgt u gratis marketing voor opstarten.

Maar hoe leiden u bestaande klanten om marketing voor u te doen? Hier zijn enkele voorbeelden:

Share knoppen
Niveaus of statusindicatoren waarmee gebruikers met elkaar kunnen concurreren
Premium functies of exclusieve inhoud die zij krijgen wanneer u uw dienst aanbeveelt
Mogelijkheid voor gebruikers om eigen inhoud te creëren die zij met hun netwerken willen delen

Maar u kunt verder: u kunt uw eerste klanten vragen om te dienen als een getuigenis met een foto of verklaring op uw website. Natuurlijk moet het authentiek zijn.
Tip 2 voor Marketing voor opstarten: Maak nieuwsgierig

Voor bepaalde startups zou het kunnen werken om de interesse al voor de lancering op te wekken. Voorbeelden zijn een uitnodiging alleen proces of een gesloten beta-versie. In verband met mond tot mond op sociale media kan dit leiden tot registraties.
Tip 3 voor marketing voor opstarten: Profiteer van anderen

Marketing voor startups hoeft niet altijd van jezelf te komen. Er zijn verschillende mogelijkheden om te profiteren van het bereik en de populariteit van anderen.

Bijvoorbeeld, opstartcompetities kunnen u toestaan ​​om van anderen te profiteren. Je hoeft het niet te winnen om de voordelen te krijgen – je krijgt ook de aandacht van de jury zonder te winnen. Reeds hier kunt u later supporters en investeerders krijgen. Als u het tot de finale maakt, kunt u profiteren van persreacties en de kans krijgen om samen te werken met andere deelnemers.

Crowdfunding campagnes zijn een andere manier van marketing voor opstarten. Naast de mogelijkheid om financiële hulp te krijgen, krijgt u aandacht en populariteit. Niet alleen ondersteuners van de campagne zullen uw bedrijf promoten, maar ook journalisten scannen deze platforms op frequente wijze voor spannende startups en ideeën.
Tip 4 voor marketing voor opstarten: gebruik freebies

Allereerst, wat zijn freebies? Freebies verwijzen naar iets dat zonder kosten of kosten wordt gegeven. Hoe heeft dit betrekking op marketing voor opstarten? Nou, vooral online marketeers kunnen vaak profiteren van handige speciale aanbiedingen en kortingen. Een voorbeeld hiervoor is Google AdWords. Als u een nieuw account opent en AdWords-advertenties voor $ 25 koopt, krijg je een bonusbalans van $ 75 gratis! Dat betekent dat voor $ 25 je 100 krijgt – een goede investering.
Tip 5 voor marketing voor opstarten: Zorg ervoor dat u online wordt gevonden

Potentiële klanten en geïnteresseerden zouden uw website zonder enige moeite moeten vinden. Hier wordt de marketing van zoekmachines belangrijk om de zichtbaarheid van uw aanwezigheid op internet te verbeteren. Hiervoor moet u vooral content creëren die niet alleen aantrekkelijk is voor potentiële klanten, maar ook voor zoekmachinevriendelijke. Om te beginnen met zoekmachine optimalisatie en zoekmachine marketing, lees deze handleiding.
Tip 6 voor Marketing voor opstarten: Ontvang productambassadeurs

Hoe meer mensen schreeuwen, hoe meer mensen het zullen horen. Integreer zo veel mogelijk mensen in uw communicatie en marketing voor opstarten. Om meer populariteit te krijgen, moet u geen kans geven om ondersteuners voor uw communicatie te krijgen.

Een goed voorbeeld hiervan zijn bloggers. Het geven van gratis monsters en het schrijven van hen over u is de makkelijkste methode om aandacht te krijgen. Daarnaast krijgt u waardevolle gebruikersfeedback die u helpt bij het verbeteren van uw product.

Het is belangrijk dat degenen die praten over je opstart – uw productambassadeurs, worden gehoord door de juiste mensen – uw toekomstige klanten. Dus focus op de juiste takken en soorten bloggers. Als je actief bent in de mode-industrie, doe je mode bloggers aan. Als u een innovatief idee voor toerisme hebt, focus op reisblogers.

https://www.optimizeroi.com